Wydział komunikacji i transportu
INFORMACJA
W związku z art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy o transporcie drogowym z dnia 6 września 2001 r. ( t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 180 z późn. zm.), został dodany art. 1 pkt. 7 lit. f ustawy zmieniającej, który zaczął obowiązywać od dnia 1 marca 2022 r. Wprowadził on dwa obowiązki informacyjne, które ciążą na przewoźniku drogowym po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego wobec organu, który udzielił zezwolenia, w terminie do dnia 31 marca 2023 r., a mianowicie:
Pierwszy dotyczy podania liczby osób zatrudnionych u przewoźnika bez względu na formę zatrudnienia według stanu na dzień 31 grudnia 2022 r.
Drugi dotyczy wyodrębnienia i podania informacji na temat średniej arytmetycznej kierowców spośród zatrudnionych u przewoźników bez względu na formę zatrudnienia. Obowiązek dotyczy tylko takich kierowców, którzy wykonywali operacje transportowe w roku poprzedzającym obowiązek złożenia informacji. (Załącznik I l do rozporządzenia Komisji UE 2016/403 na dzień 31 grudnia poprzedniego roku).
W związku z powyższym należy podać powyższe informacie do dnia 31 marca 2023 r.
Wydział Komunikacji i Transportu informuje, że celem lepszego zarządzania ruchem klientów został ponownie uruchomiony system kolejkowy, który porządkuje kolejność załatwiania spraw. W związku z tym warunkiem koniecznym jest pobranie z biletomatu (usytuowanego w poczekalni) do każdej sprawy jednego biletu (np. w celu dokonania rejestracji 2 samochodów zachodzi potrzeba pobrania 2 biletów, w celu odbioru prawa jazdy i rejestracji motocykla – identycznie – trzeba pobrać 2 bilety itd.). Pobrany bilet zawiera oznaczenie literowo cyfrowe, gdzie litera określa rodzaj kolejki, a cyfry oznaczają numer biletu w danej kolejce ( np. B005, A030). Po pobraniu biletu klient oczekuje na wezwanie do stawiennictwa w okienku obsługi klienta, gdzie o kolejności wezwania decyduje godzina pobrania biletu, a nie kolejność numerów na biletach (np. bilet B005, pobrany o godz. 10:00, będzie wezwany później niż bilet A030, pobrany o godz. 9:00).
Ponadto istnieje również możliwość internetowej rezerwacji kolejki na dogodny dla Państwa termin załatwienia sprawy. Wszelkie informacje i reguły dotyczące tej usługi znajdziecie Państwo TUTAJ
Czas obsługi klientów: | Jeżeli ostatni dzień miesiąca wypada w: |
Poniedziałek 7:30-16:30 | Poniedziałek 7:30 – 16:30 |
Wtorek- Czwartek 7:30-15:30 | Wtorek-Czwartek 7:30 – 15:30 |
Piątek 7:30-14:30 | Piątek 7:30-14:30
|
Uwaga: ostanie bilety wydawane są najpóźniej 30 min przed końcem obsługi klientów.
Numer konta do wpłat: 7289 0500 00 2000 0000 0202 0001 Bank Spółdzielczy w Prudniku.
W przypadku przelewu na konto możliwość załatwienia sprawy tylko po zaksięgowaniu wpłaty.
Gotowe wnioski, formularze i opisy załatwienia spraw w Wydziale Komunikacji i Transportu
Poniżej prezentujemy odnośniki do opisu wniosków, spraw i formularzy związanych z działalnością Wydziału Komunikacji i Transportu. Poszczególne elementy zostały pogrupowane w pięć kategorii. Aby zobaczyć wnioski i formularze związane przykładowo z kategorią "Rejestracja pojazdu" proszę kliknąć odpowiedni tytuł.