Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej
Starostwo Powiatowe w Prudniku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej Powiat Prudnicki.
- Aplikacja opublikowana:
Stan dostępności cyfrowej
Ta aplikacja mobilna jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Ewelina Wojciechowska — email: e.wojciechowska@powiatprudnicki.pl lub telefonicznie 774381709 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- numer wersji aplikacji mobilnej oraz informację, w którym dokładnie miejscu jest problem z dostępnością cyfrową,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Radosław Roszkowski - Starosta Prudnicki
- Adres: Kościuszki 76, 48-200 Prudnik,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Starostwo Powiatowe w Prudniku ul. Kościuszki 76
- Do budynku prowadzą dwa wejścia z podjazdami (pochylniami) dla osób z niepełnosprawnościami (wejście główne oraz boczne od strony Zespołu Szkół Rolniczych);
- Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami bezpośrednio przy wejściu bocznym do budynku. Wjechać na parking można od strony Zespołu Szkół Rolniczych;
- Na teren Starostwa prowadzą również schody oraz podjazd (pochylnia) bezpośrednio od ul. Kościuszki;
- Obiekt posiada windę. Aby skorzystać z windy należy udać się do wejścia bocznego od strony Zespołu Szkól Rolniczych. W windzie zamontowane są poręcze, ekran z wyświetlanym aktualnie numerem piętra, sygnalizacja dźwiękowa oraz oznakowanie przycisków w alfabecie Braille'a;
- Drzwi wejściowe główne otwierane są automatycznie i umożliwiają bezkolizyjne wejście i wyjście z budynku;
- Po wejściu do budynku po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się Punkt Obsługi, można tutaj uzyskać niezbędne informacje jak poruszać się po budynku i o dostępnych usługach wsparcia;
- Schody (rozpoczęcie i zakończenie) oznakowane są kolorem kontrastowym.
- Korytarze w budynku mają szerokość min. 165 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze oraz na II piętrze;
- Na każdym piętrze znajdują się plany tyflograficzne (przy wejściu głównym oraz przy wejściu bocznym);
- W budynku zostały zamontowane krzesła ewakuacyjne umożliwiające transport ludzi z budynku osób ze szczególnymi potrzebami w chwili zagrożenia lub gdy nie można korzystać z windy, np. w czasie pożaru. Jedno krzesło znajduje się na III piętrze klatki schodowej, natomiast drugie jest na korytarzu II piętra na przeciwko pokoju nr 212.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Zapewniamy wszystkim zainteresowanym przy załatwianiu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego on line lub stacjonarnie. Usługa realizowana jest na wniosek, który musi zostać przekazany do Starostwa co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą.
Wniosek może zostać przesłany w następujący sposób:
- elektronicznie na adres e-mail na adres:
- faxem na nr 77 4381701,
- za pośrednictwem platformy ePUAP,
- pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Prudniku, ul. Kościuszki 76,
48-200 Prudnik (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez urząd), - lub dostarczony osobiście do Biura Obsługi Interesanta na parterze budynku.
W budynku na parterze dostępne są 4 przenośne pętle indukcyjne (w Punkcie Obsługi Klienta, w kasie oraz w 2 Wydziale Komunikacji i Transportu).