KOMISJA BEZPIECZEŃSTWA I PORZADKU - INFORMACJE OGÓLNE
ZADANIA KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU
Do zadań komisji bezpieczeństwa i porządku, zgodnie z art. 38a ustawy (ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2016 r. poz. 814, z późn. zm.)) należy:
- ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
- opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- opiniowanie projektu budżetu powiatu w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- opiniowanie zleconych przez starostę innych niż wymienione zagadnień dot. porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
KADENCJA KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU
Kadencja komisji bezpieczeństwa i porządku trwa 3 lata.
SKŁAD KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU
W skład komisji bezpieczeństwa i porządku wchodzi:
- starosta jako przewodniczący komisji,
- dwóch radnych delegowanych przez radę powiatu,
- trzy osoby powołane przez starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac komisji oraz cieszących się wśród miejscowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem publicznym, w szczególności przedstawicieli samorządów gminnych, organizacji pozarządowych, pracowników oświaty, a także instytucji zajmujących się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych i zapobieganiem bezrobociu,
- dwóch przedstawicieli delegowanych przez komendanta powiatowego (miejskiego) Policji, a w przypadku m.st. Warszawy delegowanych przez Komendanta Stołecznego Policji.
W pracach komisji może brać udział prokurator okręgowy oraz inni powołani przez starostę przedstawiciele powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracownicy innych organów administracji publicznej wykonujący zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu. Osoby te mają głos doradczy w pracach komisji.